Smink

Hej tänkte rekommendera lite smink för er som jag använder i min vardag. Jag använder mkt mineralsmink så att jag inte torkar ut huden. Mineralsmink är väldigt bra till er som gillar att sminka sig i princip varje dag. :)

1. Jag börjar alltid med basen och då använder jag Apolivas fondation. Den är köpt på ett vanligt apotek och innerhåller naturliga ämnen.


2. Sen så mattar jag av det med ett mineralpuder som heter IDUN minerals och den är även också köpt på ett apotek.

3. Efter det her jag på mig en neutral rouge från Make Up Store så att jag får ett liv i ansiktet.

4. Sen tycker jag även om att fixa fram skuggor med en highlight, och till det använder jag en vanlig ljus ögonskugga från Make Up Store.

5. Efter det använder jag Make Up Stores ögonbrynsfärg i tre delar, själv så använder jag den mörkbruna, men dom andra två färgerna kan man använda och göra en snygg sotning till ögonen.

6. Och nu till fransarna. Först så använder jag ett cerium till fransarna, den är genomskilningt och finns bara där för att skydda fransarna från den utorkande mascaran. cerumet är köpt på Make Up Store.

7. Sen så vill jag göra fransarna längre och då tar jag hjäp av en ögonfransböjjare som är köpt på Hm.

8. och sist men inte minst så drar jag på mig en Dior mascara som är köpt på Åhlens.





























Nu vet ni i alla fall min vardagssminkning, den är väldigt lätt att göra och för mig tar det ungefär 10 minuter att göra mig klar. Men det är ju även en vanesak! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0